4 Aralık 2016 Pazar

Bugün 04.12.2016 Budapeşteden ayrılıyoruz.Güzel bir üç gün geçirdik. Bir daha gelmek nasip olurmu bilmiyorum. Ama güzel bir yer.Şehrin ortasından Tuna nehrinin geçmesi ayrı bir güzellik.Lenny geçen sene  gemi ile Tuna nehri turu yapmış. Yanına arkadaş bulursan mutlaka git diyor.İnşallah. Budapeşte özel bir şehir.Her  yer tarih.Kaldığımız rezidans çok güzeldi. Tşk Lenny. Budapeşteden çıktıktan sonra Szentendre  ye uğradık.Burası çikolataları ile meşhur  çok küçük bir yer. Çikolata müzesi var. Yine çikolatalarımızı aldık. Kahvelerimizi içtik. Resimlerimizi  çektik. Resim çekmekten yoruldum. Burası aynı zamanda  Tuna nehri yanında.Tuna git git bitmiyor.Gerçekten ayrı bir güzellik. Lenny dediği gibi bir Tuna turu yapılabilir. Hakan beye, Memduha hanım ve Gülnihal e duyurulur. Birileri uygun olsun artık. coşkun bir süpriz daha var dedi. Akşamdan dersime çalışmadığım için uyanamadım.Her akşam  bir sonraki gün gideceğim yeri internetten inceliyorum.Ancak akşam Spa sefası yapalım derken biraz da keyifler iyi olunca çalışamadım.Süpriz Estergon kalesi. Cüneyt Arkın filmlerinde savaştığı ve aşık olduğu kale. Slovakya sınırına yakın bir yerde Maceristan sınırları içinde kale. Normalde kale surlarının olması gerekiyor ama kale suru yok.Yine Tuna nehri kenarında.Osmanlı tarihinde önemli bir yer.Kaleyi ziyaret ettikte sonra 7,8 km sonra Slovakya sınırından geçtik. Gümrük pasaport kontrol yok.Bir tabela Slovakya dasınız. Hiç aklıma gelmezdi Slovakyaya geleceğim. Otelimiz suyun üzerinde bir gemi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder