1 Aralık 2016 Perşembe

01.12.2016 tarihinde Romanya Tımısaora sabah itibariyle çıkıyoruz.By Romanya başka şehrinde tekrar görüşürüz.Belki Bükreş için tekrar gelirim.Artık yolları öğrendim. Arabayla. Tımısaora dan çıkarken karlı çıktık.Ancak ilerledikçe kar azaltı.Daha sonra tamamıyla kalktı.Macaristana yaklaştıkça binalarda sarı rengin hakim olduğunu görüyoruz.Bu arada coşkun dan Karpat dağlarını öğreniyorum.Bu dağlar doğu Avrupada dağ silsilesinin adıymış.Bratislavyadan başlayıp,Romanya topraklarından geçip tuna nehri üzerinden geçip demirkapı denilen bölgede son buluyormuş.Bu arada çoğrafya bilgimde genişliyor.Romanya sınır çıkış kapısına geldiğimizde uzun bir kuyruk ile karşılaştık.Ama yapılacakbir şey yok. Ben hemen fırsattan istifade free shop girdim. Bir parfüm aldım.Romanya çıkışında detaylı bir pasoport kontrolü yapıldı.Görevli  Gönül ve benim pasaportları görünce diplomat dedi.Coşkun ok dedi.Ama uzun detaylı bir inceleme.Romanya çıkışında Bir saatten fazla bekledik.Macaristan sınırına girdikten sonra biraz zenginlik ve luks hemen farkediliyor.Yollar binalar Romanyaya göre çok farklı.Maceristanın Szeget şehrine uğradık. Şehir turu yaptıktan sonra dışarda ayak üstü yemek yedik.Noel nedeniyle hazırlanmış küçük küçük dükkanlarda yemekler satıyorlar. Yöresel. Hava soğuk.Ama rahatlıkla dışarda yemek yenebiliyor.Her yerde sıcak şarap kazanları.meyve şerbeti gibi.Bu arada ünlü bir kliseyi ziyaret ettik. Şehir  turunda ve klisede bol bol resim çektik.Macar mimarisi ile Szeget te tanışmış olduk. Macaristan Avrupanın başladığı yer.Bu rahatlıkla görülebiliyor. Burası ne Yunanistan, Ne makedonya, ne Romanya ne de Sırbistana benziyor.Sokaklar farklı.Mimari farklı.Kadınlar bile daha zarif, güzel ve iyi giyimli.Mağazalar daha luks.Gönül bile şapkasını değiştirdi.Daha şık bir şapka aldı.Yanlız saat 16.00 da hava kararmış oluyor. Dolayısı ile insanlar geceleri uzun süre dışarıda.Hayat gece de devam ediyor. Geç bir saatte Budapeşteye geldik.Aynen İstanbul trafiği.Kendimi İstanbul da zannettim. Şehir oldukça görgemli.Muazzam bir ışıklandırma var.Burada üç gün kalacağız. Lenny bize bu sefer güzel bir ev kiralamış.Budapeşte merkezinde.....Budapeşte yarın başlıyor.İyi geceler. Saat 00.40

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder