29 Kasım 2016 Salı

29.11.2016 Nis de ilk karımızı gördük.Gönüle diyorum ki kar yağmış. İnanmıyor.Nis deki otelimizden sabah kahvaltısından sonra  ayrıldık. Öncelikle  Kurukafa müzesine gittik.İlginç bir yer.Hikayesini internetten araştırıp sizlerle paylaşacağım. Tekrar yola devam.Hoşçakal NİS.  Sırbistana daha önce geldiğimde Belgratta kalmış ve orada gezmiştim. Burası klasik bir şehir.Ama Belgrat muazzam bir yer.Buraya gelinmesede olurdu. Ancak yolumuz üzerinde olduğu için tercih ettik. Smederevo ya gitmek üzere yola devam.....Smederevo Tuna nehri kenarında bir kent.Tuna nehri görülmesi gereken bir yer.Daha önce Balkan turunda karşılaşmıştık.Tuna nehri Volga nehrinden sonra Avrupanın ikinci büyük nehri.2860 km.10 ülkeden geçerek karadeniz e geçiyor.Almanya,Avusturya,Slovakya,Macaristan,Hırvatistn,Sırbistan,Romanya,Bulgaristan,Ukranya, Moldovya olmak üzere 10 ülkeden geçiyor. Dolayısı ile Avrupa Turunda sık sık Tuna nehri  karşılaşacağız. Yol boyunca bir cafe de oturduk. Kahvelerimizi içtik. Artık bol bol Amerikan kahvesi içiyorum.Alıştım çay aramyorum. Adaptasyon süper.Sıkıntı yok.Bu arada elma aldık.Coşkun  epey bir pazarlık yaptı. Lastiklerimizin kontrolünüde çcoşkun yaptı. Sabahki kar tipi havasından sonra yolda kar olmadan ilerliyoruz. Smederevo ya geldiğimizde gerçekten yakıcı bir soğuk var.Bu soğuklaranalışacağız.Sızlanma yok.Lenny çok daha soğular var.İsviçre şimdi düşünmeyeyim😄 Otelimize hızlı bir şekilde yerleştik. Smederova nın kalesini görmeye gittik.Tuna nehri ile burada karşılaştık.Muazzam bir görüntü.Mutlaka yerinde görülmesi gerekir. Daha sonra  Amerikan usulüşehir turu.Günlük ihtiyaçlarımız için alışveriş.Daha sonra otel. Yine  keyifli bir akşam yemeği.U